Jindřich Lípa - O autorovi * Praha Studium: u ak.mal. Anny Burgetové a ak.mal. Jindřicha Hegera
N Í Ž E S E O M É T V O R B Ě D O V Í T E:
---------------------------------
KRÉDO
ZAMĚŘENÍ
VÝROKY ZÁKAZNÍKŮ
UMĚLECKÁ KRITIKA
OCENĚNÍ
INFORMACE PRO ZÁJEMCE O DÍLA
DALŠÍ VÝTVARNÁ ČINNOST
NÁZORY NA TVORBU
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KRÉDO:
Zabývám se různými výtvarnými technikami a styly, zejména je mi ale vlastní abstraktní projev. Dobře to vystihují slova abstraktního malíře Františka Kupky:
„Proč bych maloval stromy, když návštěvník cestou do galerie uvidí lepší…”
ZAMĚŘENÍ:
Věnuji se zejména malbě
ABSTRAKTNÍCH VELKOFORMÁTOVÝCH OBRAZŮ DO MODERNÍCH INTERIÉRŮ
a též malbě
ABSTRAKTNÍCH VELKOFORMÁTOVÝCH OBRAZŮ NA ZAKÁZKU
(návod - https://www.youtube.com/watch?v=j0z0RzHBeaA&t=98s)
Lidé dnes kladou větší důraz na estetiku prostředí více než kdy dříve a tak chtějí mnozí jako třešínku na dortu svého krásného interiéru originál obrazu. Z tohoto důvodu již mé tvorby využilo mnoho esteticky vnímavých lidí. Zde jsou výroky některých:
VÝROKY ZÁKAZNÍKŮ:
„Pane Lípo, jsem ráda, že naše komunikace a vůbec vše probíhalo tak hladce, bylo to velmi příjemné. Jsme moc spokojeni. Vaše obrazy našemu interiéru sluší. Až budete mít výstavu, budu ráda, když dáte vědět.”(Manželé z Moravy - vzali si čtyři obrazy)
„Máte můj obdiv. Máte nadhled a umělecké cítění, jsem absolutně unešená. Přesně jste pochopil mou představu. Obraz je fantastický, naprostá nádhera. Fandím Vám a budu Vás doporučovat všem, koho znám.” (L. Š. z Prahy, Kobylis)
„Jsem nadšen, skvělý obraz, velké plátno, které se mi opravdu moc líbí! Celkově z toho mám skvělý pocit profesionální práce!” (ing. L. Č. Pardubice)
„Děkuji Vám za překrásný obraz. Jsem nadšena. Dovoluji si připojit několik fotografií umístění Vašeho díla. Mít více patřičně velkých zdí, kupuji další.” (M. K. z Ostravy)
„Obraz je fantastický, já jsem se do toho obrazu zamilovala.” (manželé z Prahy, Ďáblic - vzali si dva velkoform. obrazy)
UMĚLECKÁ KRITIKA:
Moji tvorbu oficiálně ohodnotilo již 18 profesionálních uměleckých kritiků, z toho 15 zahraničních:
Prof. PhDr. Miroslav Klivar (Česko):
(World Distributed University, Brusel. Člen The American Society for Aesthetics)
http://www.artlipa.cz/wp-content/uploads/foto.bmp
„Jindřich Lípa - chápe uměleckou hodnotu barvy jako plastický objekt, který má světelnou kvalitu. Tento umělec průběžně ověřuje možnosti uměleckých prostředků, útočí na všechny tradiční principy v umění, inspiruje se z části světem vědomí, z části podvědomí, cítí existenciální prožitky pokřivené současnou civilizací. Specifičnost autorova vidění se soustřeďuje na simultaneitu obrazových motivů. Lípovy malby vyjadřují konflikt mezi řádem, geometrií a chaosem, mezi organickými, nekontrolovatelnými prvky. Kombinujíc různé techniky kresby a malby rozvíjí svůj konstruktivistický výraz. Pozorujeme dvě protichůdné tendence – konstraktivistickou a expresivní. Každý obraz Lípy vyjadřuje charakteristický Lípův styl expresionistického uměleckého díla. Je to styl melodické performance, který má vyrovnaný abstraktní obsah.”
(Prof. PhDr. Miroslav Klivar
- World Distributed University, Brusel. Člen The American Society for Aesthetics
Výtvarný teoretik a historik umění. Malíř. Grafik. Ilustrátor. Sklářský výtvarník. Fotograf. Kurátor. Vystudoval FF UK v Praze. Působil na Akademii výtvarných umění a souběžně na Vysoké škole uměleckého průmyslu. Působil též na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě. Člen Masarykovy akademie umění v Praze. Stal se Academio Honorario na Mezinárodní akademie Qiuseppe Pitré v Itálii - Palermo).
MEZINÁRODNÍ PROFESIONÁLNÍ PLATFORMA S UMĚNÍM ARTSTAQ (https://www.artstaq.com/):
Prof. OstapKovalchuk, CSc (Ukrajina - nezávislý profesionální umělecký kritik):
"Umělecova upřímnost si získává sympatie pozorovatele otevřenými emocemi, rychlostí mysli a plně srozumitelnými idejemi."
(Ostap Kovalchuk je prorektor pro vědy na Národní akademii výtvarných umění a architektury (NAFAA). Členem Národního svazu umělců Ukrajiny. Docentem na Fakultě malířství a kompilace. Absolvoval Národní akademii výtvarných umění a architektury se specializací na výtvarné umění (malířství). Napsal řadu vědeckých publikací o dějinách výtvarného umění a výtvarné výchovy)
Lic. Leandro Ariel Alva (Argentina)
„Mimořádná vitalita v práci umělce a mimořádná všestrannost. Je překvapující množství pocitů, které mohou generovat funkce barev jako něco nekonečného, nadpřirozeného, organického…”
(Leonardo Ariel Alva - v současné době pracuje v muzeu ateliéru Edmund Valladares v Buenos Aires v Argentině. Má rozsáhlé znalosti v oblasti výtvarného umění, zejména v evropském a latinskoamerickém umění. Také absolvoval uměleckou historii z Centra výtvarných umění v Lanús, Buenos Aires, Argentina)
MA Olena Yakymova, PhD (Ukrajina - nezávislý profesionální umělecký kritik)
Postkonceptualní expresionismus doplněný rozpoznatelnými symboly dodává umělcovým dílům nejen emocionální aspekt, ale i smysluplnou zkušenost plně naplněnou vnitřní dynamikou.
(Olena Yakymova – vzdělání: Lviv Academy of Arts Master of Arts (M.A.) obor monumental painting, lviv state college of decorative and applied arts)
Lukasz Bialkowski (Poland - nezávislý profesionální umělecký kritik):
"Zajímavá díla. I když autor užívá dobře známé surrealistické vzorce, je schopen jimi vytvořit něco osvěžujícího, radostného a osobitého."
(Lukasz Bialkowski - umělecký kritik, nezávislý kurátor a vysokoškolský přednášející. Je docentem na Filozofické fakultě Pedagogické univerzity v Krakově a přednášejícím na interdisciplinárních doktorských studiích na Akademii výtvarných umění v Katovicích a členem AICA. V roce 2011 obdržel doktorát na filozofické fakultě Jagellonské univerzity za disertační práci na přeměnách postavy umělce v estetice dvacátého století)
OCENĚNÍ:
Evropská cena (udělila: European union of arts - 5/2009)
Medaile Franze Kafky (udělil: European circle of Franz Kafka - 7/2009)
PRO ZÁJEMCE O DÍLA:
Vás, esteticky citlivých lidí si vážím, zvláště, líbí li se Vám přímo má tvorba. Jsem si vědom toho, že koupě originálu obrazu, není koupě housek v supermarketu. Snažím se být proto vstřícný a vnímat potřeby, požadavky a přání svých zákazníků. Připojuji výše uvedený citát, který to dokládá:
„Pane Lípo, jsem ráda, že naše komunikace a vůbec vše probíhalo tak hladce, bylo to velmi příjemné. Jsme moc spokojeni. Vaše obrazy našemu interiéru sluší. Až budete mít výstavu, budu ráda, když dáte vědět.” (Manželé z Moravy - vzali si čtyři obrazy)
Mezi mou práci pro Vás nepatří vždy jen „pouhé” poskytnutí díla. Někteří zájemci využívají, před rozhodnutím o koupi, mé nabídky - virtuálně „na dálku” promítnout jimi vybrané dílo na stěnu jejich interiéru, prostřednictvím fotografie, kterou mi zašlou. Osvědčilo se to.
Mohu Vám též poslat i „okukovací” videozáznam konkrétního obrazu (nedávno měl jeden zájemce ze Slovenska zájem o tři velkoformátové abstraktní obrazy. Poslal jsem mu jejich detailní videoprohlídku ze všech stran. Obrazy si pak vzal všechny „na dálku”, aniž musel obrazy vidět a cestovat do Prahy).
Maluji také i obrazy na zakázku, u nichž na požádání poskytuji časosběrný záznam procesu malby obrazu i s osobním věnováním (lepší potvrzení originálu a Vašeho majitelství již více snad nelze).
Takto to ocenila jedna rodina:
„Mně se Váš obraz moc líbí už dlouho a všem z rodiny. Myslím, že děláte zajímavou tvorbu a nápad s časovým záznamem vzniku obrazu taky považuji za skvělý. Obraz včera večer dorazil. Zabalený byl dobře, vše je v pořádku. Moc se nám líbí! Děkuji Vám za odvedenou dobrou práci.”(G.B. z Baště)
Mám pro Vás i takovéto libůstky - vmaluji Vám vkusně nějakou drobnost do Vašeho obrazu (iniciály, značku, otisk ruky Vašeho dítěte atp).
Dokonce, pokud toužíte po vlastnoručně malovaném abstraktním obrazu a netroufáte si sami, můžeme Váš budoucí obraz namalovat společně! Takový art Bungee jumping na plátně. Zaručuji Vám předem, že i přes Vaší uměleckou nesmělost (či dokonce neschopnost) mohu jakékoli Vaše výtvarné „úlety” otočit naopak ve prospěch. Povedu celou situaci tak, že závěr obrazu bude přesto esteticky v pořádku. Pro mne je to kreativní výzva a mám to vyzkoušené. V tomto případě je cena znatelně nižší…
Kvalitní signace pro pozdější jasné doložení autorství je u mne samozřejmostí - na zadní straně každého díla je vždy signační štítek se všemi potřebnými údaji a podpisem autora s přesahem na tělo obrazu.
Zajisté uvítáte i tu informaci, že všechny tyto výše zmíněné práce, zůstávají stále v původní ceně, která je stanovená od počátku u vystaveného díla v galerii (ať v kamenné či na internetu), nenavyšuji ji ani o dopravu!
DALŠÍ VÝTVARNÁ ČINNOST:
Kresba – krajina, portrét
PC tvorba – abstraktní obrazy…
Koláže – klasická koláž, velkoplošná koláž (PC-tisk)
Fotografie, fotoobrazy – abstraktní fotografie, fotoklony – verze,
fotoperformance (variace těla x hmotný prostor), PC foto tvorba…
Grafika (reál, návrhy) – obálky knih, hud.nosiče, plakáty, nástěnné tapety, katalogy, loga,
vizitky, artparte…
Design vzorů výrobků (reál, návrhy) – kobercové vzory, tapety, látky…
Umělecké zpracování kovů (TV pořady 1982 – 1988), design, klasické zpracování…
Architektura – virtuální prvoprojekty, klasické projekty
Kreslený humor, komix – tisk (noviny, časopisy, pro firmy, reklama…)
DESIGN TVORBA - VÝROBA:
Carpet Artlipa Design (r. 2014) - umělecká odnož autorovy výtvarné aktivity Artlipa
- autor designu 15 moderních designových koberců „Style"
(artmatrice - vzory: moderní, industriální, eklektický, minimalistický, retro, glamour)
kolekce vyrobena ve spolupráci s Italskou renomovanou firmou Radici Pietro Industries & Brands S.p.A (přes pob. Čr Sit-In s.r.o)
NÁZORY NA TVORBU:
Přeji si, aby si ode mne brali obrazy jen ti, co se jim skutečně líbí - a tak to doposud naštěstí vždy bylo. Těm, kterým má tvorba nic neříká, upřímně přeji hodně štěstí jinde.
Tvořím tak, jak to zrovna cítím. Tvoření je pro mne jako dýchání - i proto je mi blízká akční, pocitová malba, kterou jsem například předvedl před návštěvníky Mezinárodního festivalu An international fair of contemporary art:
https://www.youtube.com/watch?v=Vs73TF1gmXI&t=4s
Nesnažím se za každou cenu „prsit” - něco dokazovat na úkor druhých, ani se za něčím upoceně hnát. Tvorbu ostatních kolegů nekritizuji, naopak respektuji, oceňuji a jsem rád, když ke mně přistupují stejně.
Umělec je často uznán až po smrti, zvýšeným prodejem jeho děl a za vyšší ceny, proč ne. Není ale přirozenější jeho práci přiměřeně ocenit už před tím - již za jeho života?
|